پیگیری سفارش

ارتباط با تماس تلفنی

ارتباط با اینستاگرام

ارتباط با پیام رسان واتساپ

ارتباط با پیام رسان واتساپ

سبد خرید شما

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

sara mp
1 آذر 1399
تعداد بازدیدها: 37

دلایل عدم موفقیت Call Of Duty : Black Ops 4

دلایل عدم موفقیت Call Of Duty : Black Ops 4

در سال گذشته و با عرضه‌ی عنوان Call of Duty Black Ops 4، برای اولین بار در مجموعه‌ی Call of Duty شاهد بخش داستانی اصلی نبود. استودیو تری‌آرک (Treyarch)، دلیل حذف این بخش را در آن زمان، کاهش علاقه‌ی بازی‌بازان و طرفداران به بخش داستانی اعلام کرد. حال و طی انتشار گزارش جدیدی معلوم گشت که این استودیو برنامه‌های بسیاری برای یک بخش داستانی خاص داشته است که به دلیل مسائلی مانند کمبود زمان برای پروسه‌ی توسعه، این بخش حذف شده و بخش Blackout جایگزین آن گشت.

بر اساس این گزارش، عرضه‌ی یک بخش تک‌نفره از ابتدا نیز در برنامه‌ی تری‌آرک نبوده است اما این استودیو قصد داشت تا بخش داستانی را برپایه‌ی یک بخش چندنفره مشابه‌ی آنچه در Call of Duty Black Ops 3 دیدیم اما با وسعتی بیشتر و همچنین مکانیزمی خاص‌تر به بازی‌بازان ارائه دهد.

بخش داستانی مورد نظر بین دو تیم دونفره رخ می‌داد که بازی‌بازان هر تیم علاوه بر اینکه با یکدیگر به مبارزه می‌پرداختند، علیه هوش مصنوعی نیز مبارزه می‌کردند تا اینکه در نهایت یک تیم پیروز نبرد می‌گشت و داستان نیز بر پایه‌ی همین روند ادامه پیدا می‌کرد. وقایع داستان این بخش نیز در سبک آخرالزمانی دنبال می‌شد که می‌توان گفت ادامه دهنده‌ داستان Black Ops 3 و شورش ربات‌ها و هوش‌مصنوعی را دنبال می‌کرد.

منبع ناشناسی که این گزارش را ارائه کرده است افزود که پس از تکمیل شدن بخشی از روند توسعه‌ی این بخش داستانی و ارائه‌ی آن به آزمایش‌ کننندگان، اکثر آن‌ها گفتند که این بخش داستانی در ادامه روندی تکراری را پیش می‌گیرد، به همین دلیل تیم توسعه دهنده با تغییر در این بخش و توسعه‌ و تغییر آن به سبک تک‌نفره و همچنین تغییراتی در مراحل و داستان، تصمیم گرفتند تا راه سنتی مجموعه را ادامه دهند.

این منبع ناشناس بر اساس اطلاعات وب‌سایت کوتاکو، یکی از اعضای اصلی تیم توسعه دهنده است اما با دلیل برخی مسائلی قصد نداشته تا نام وی فاش گردد. وی اعلام کرد بر اساس تخمین تیم توسعه دهنده، بازی با توجه به توسعه‌ی بخش داستانی و البته تک‌نفره در بهترین حالت طی ماه اکتبر عرضه می‌گشت که دو دلیل باعث می‌شد که این تاریخ، زمان مناسبی برای عرضه‌ی Black Ops 4 نباشد. دلیل اول اینکه از گذشته رسم بر این بود است که مجموعه‌ی Call of Duty در ماه نوامبر عرضه گردد و دلیل دیگر نیز تداخل عرضه‌ی Black Ops 4 با بازی Red Dead Redemption 2 بوده است.

در نهایت به دلیل وقوع مسائل فوق و کمبود زمان و همچنین اعتراض تیم سازنده نسبت به فشارهایی که به دلیل توسعه‌ی بخش داستانی به آن‌ها وارد می‌شد، تری‌آرک به حذف این بخش و توسعه و جایگزینی آن با حالت بتل رویال این اثر یعنی بخش Blackout اقدام کرد. همچنین این استودیو تصمیم گرفت تا با توجه به حذف بخش داستانی، داستان و روایت آن را در بخش زامبی نسبت به قبل بسیار پررنگ‌تر و گسترده‌تر کند.

همچنین یکی از کارمندان سابق استودیوی تری‌آرک نیز طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که توسعه‌ی بخش داستانی در کنار بخش تک‌نفره فشاری بسیاری را به اعضای تیم توسعه دهنده چه از نظر روحی و چه جسمی وارد می‌کرده است. پس از این مصاحبه بود که شرکت اکتیویژن (Activision) طی بیانیه‌ای به عذرخواهی از کارمندان خود اقدام کرد و اعلام کرد که تماما کارمندان این استودیو حق دارند تا با احترام و به دور از فشار با آن‌ها رفتار شود. در صورتی که استاندار‌های رفتاری با کارمندان رعایت نشود، باید به سرعت محیطی پر از شادی و بدون فشار را برای توسعه‌ی آثارشان فراهم شود.

اکتیویژن به صورت کلی طی چند سال گذشته نشان داده است که آزادی عمل بسیاری را برای تیم‌های توسعه دهنده‌ی خود برای بکارگیری تمام خلاقیتشان و همچنین کاهش فشار ناشی از ساخت بازی‌ها، قائل می‌شود.

به نظر می‌رسد که با توجه اختلافاتی که بین دو استودیوی اسلج‌همر (Sledgehammer) و های‌مون (Highmoon) و همچنین قرار گرفتن روند توسعه‌ی نسخه‌ی ۲۰۲۰ مجموعه‌ی Call of Duty بر دوش تری‌آرک، این استودیو دوباره اقدام به حذف بخش داستانی کرده و یا به جای آن بخش زامبی را فدا کند.

خانه جستجو

0

سبد خرید
فروشگاه وبلاگ